Yleiskatsaus

Tervetuloa!

Rekisteröitymällä palvelimen foorumeille voit osallistua palvelimen kehitykseen sekä auttaa yhteisöä esimerkiksi ilmiantamalla sääntörikkureita!

Rekisteröidy nyt!

Hylätty Esan ja Jakeen rasistiset tummaihoisia halventavat julkaisut toistuu toistumistaan

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Dsl70044

Käyttäjä
Syytetyn pelaajan rpnimi: -

Syytetyn steam nimi: -

Syytetyn Steam ID: -

Mikäli ylempänä mainittuja tietoja tarvitaan, lisään ne.

Serveri: Discord

Aika: 25.5.2022 sekä 28.5.2022

Yhteenveto: Esa ja Jakee ovat julkaisseet tummaihoisia halventavia julkaisuja discord-palvelimella. Julkaisussa viitataan Yhdysvalloissa vallinneeseen orjuuteen, jossa tummaihoisia käytettiin ilmaisena työvoimana. Mielestäni orjuuden ja rotuerottelun ihannointi, mitä Esa ja Jakee tekevät on todella törkeää sekä loukkaavaa eikä sovi SuomiRP-discordiin. Vaadin rangaistukset sekä Esalle että Jakeelle, sillä he rikkoivat hyvin tärkeää discord-palvelimen sääntöä numero 7. "Loukkaava, rasistinen tai seksistinen keskustelu on kielletty. Älä kirjoita viestejäsi käyttäen CAPS LOCKIA."

Todisteet:
1654898190965.png
1654898203780.png

Liitetiedostot

Jage

Lahjoittaja
🏅
Julkaisussa ei viitata minkäänlaiseen orjuuteen. Minä olin siinä ihan vapaaehtoisesti eikä minua uhkailtu aseella.

Tässä ei myöskään ollut mitään velkaorjuuteen liittyvää.
Velkaorjuus, eli se asema tai tila, joka johtuu siitä, että velallinen on sitoutunut velan vakuudeksi suorittamaan henkilökohtaisia palveluksiaan tai takaamaan sellaisten henkilöiden henkilökohtaiset palvelukset, jotka ovat hänestä riippuvaisia, jos näiden palveluksien kohtuullinen arvo ei vaikuta velan suoritukseen tai jos näiden palvelusten aika ei ole rajoitettu tai niiden luonne määrätty.

Eikä viitata maaorjuuteen.
Maaorjuus, eli asema tai tila, jossa henkilö lain, tavan tai sopimuksen nojalla on velvoitettu elämään ja tekemään työtä toiselle henkilöille kuuluvalla maalla ja tekemään tälle henkilölle vastiketta vastaan tai ilmaiseksi joitakin määrättyjä palveluksia olematta vapaa muuttamaan asemaansa.

Tumma kaivaa Video
Tässä videossa rakensin Esan kanssa basea 7d2d pelissä. Kuunneltiin kyseistä musiikkia kaivaessa ja teimme siitä videon. Videossa ei ollut mitään orjuuteen liittyvää. Siinä vain tumma hahmo hakkaa kiveä. Ei muuta.

Muut tumma jutut
Screenshot_624.png
Tässä on siis kaikki mitä olet ilmiantoon lisännyt.
Ensimmäinen viesti joka tuli minulta oli
  1. [23.43] jakee:
    kohta tulee lisää tumma sarjaa
Tässä ei mitään sääntöjä rikkovaa kohtaa.

Toinen kohta jonka lisäsit ilmiantoon oli, kun laitoin
  1. [23.43] jakee:
1654948098779.png
Tässä näytin vain kuinka pitkän matkan olen 7d2d pelissä juossut. Ei mitään orjuuteen liittyvää.

Viimeinen kohta jonka lisäsit ilmiantoon oli, kun esa laittoi
00.38] Esλ:
Tumma tasoittaa
1654948241479.png
Tässä kuvassa näkyy tasoitettu maa jonka Esan kanssa olimme kaivaneet. Ei mitään orjuuteen liittyvää.

Teimme siis "Tumma" sarjaa, koska hahmoni pelissä on tumma ja Steam nimeni on ᴛᴜᴍᴍᴀ.
Ei mitään orjuuteen liittyvää.

Screenshot_625.pngScreenshot_588.png
Joten mitään sääntörikettä ei tapahtunut.

Lähteet: https://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1959/19590017

Anteeksi kirjoitusvirheistä : D

AT5/Esa Lerssi

Lahjoittaja
🏅
Tahallisella musiikki valinnalla?! Tais olla toka tai kolmas kappale, joka löyty youtubesta hakemalla "mining music"

Kyseinen bänger:

Jage

Lahjoittaja
🏅
Lisään vielä yhden asian

Vähän kusetat. Tiedämme kaikki että kyseisessä asiassa viitattiin hiukkaiseen orjuuteen mutta pahin näistä viittaajista oli toi "Tumma kaivaa" taustalle valittu musiikki ja tapa mitenkä video kuvattiin viittasi selkeästi orjuuteen. Vaikka asiaa katsoisi miltä kannalta tahansa se selkeästi viittaa orjuuttamiseen. Uskon että viisainta olisi jos lopettaisitte tuollaisen apinoinnin. Vaikka asiasta ei ole mainittu ei se ole hirveän suvaittavaa tehdä tuollaista. en ole ylläpitäjä tai mikään muukaan. Harmikseni minulla oli tai on KKK merkki basessani jonka IRL ystäväni sinne laittoi kun oli kylässäni.

Itse tulen tähän tulokseen

Tumma Kaivaa oli todellakin orjuuteen viittaava tahallisella musiikki valinnalla ja kuvaus tyylillä joten ainut näistä postauksista joka viittaa orjuuteen. Kaikki muut ovat kansa hiukkasen kyseenalaisia joten kannattaaa vaan lopettaa

Itse naureskelin näille videoille ja kuville joo mutta kannattaa lopettaa silti tollainen
Ja mitenköhän sinä liityt tähän ilmiantoon?

Muhahaa Tai Ruubert

Käyttäjä
Ja mitenköhän sinä liityt tähän ilmiantoon?
olen todistanut nämä Viestit ja ilmaisin mielipiteeni. On mielestäni jännää että et valittanut muille jotka laittoivat Nolo, Bruh tai jotain muuta

Toin omasta mielestä valiidin pointin ja nyt kyseenalaistat minun liittyvyyteni ilmiantoon. Toimin todistajana.

Jage

Lahjoittaja
🏅
olen todistanut nämä Viestit ja ilmaisin mielipiteeni. On mielestäni jännää että et valittanut muille jotka laittoivat Nolo, Bruh tai jotain muuta

Toin omasta mielestä valiidin pointin ja nyt kyseenalaistat minun liittyvyyteni ilmiantoon. Toimin todistajana.
Hieman eri asia laitttaako ne nolo tai bruh, kun kirjoittaa jonkun mielipiteensä. Mitä sinä tässä todistat? Sinun mielipiteellä ei ole mitään väliä tässä ilmiannossa. Eikä ketään kiinnosta sinun "pointit". Jos sinua asia noin paljon kiinnostaa niin tee erillinen ilmianto. Voisitko olla nyt lähettämättä viestejän tähän ilmiantoon? Kiitos.

Muhahaa Tai Ruubert

Käyttäjä
Hieman eri asia laitttaako ne nolo tai bruh, kun kirjoittaa jonkun mielipiteensä. Mitä sinä tässä todistat? Sinun mielipiteellä ei ole mitään väliä tässä ilmiannossa. Eikä ketään kiinnosta sinun "pointit". Jos sinua asia noin paljon kiinnostaa niin tee erillinen ilmianto. Voisitko olla nyt lähettämättä viestejän tähän ilmiantoon? Kiitos.
Hyvä on

Muhahaa Tai Ruubert

Käyttäjä
Dsl:lle. Kaikki muut tajusivat kuinka naurettava, turha ja väkisin väännetty koko ilmianto on. Sinä et. Ja silti ihmettelet miksi joku takertui vastaukseesi...
Ymmärrän kuinka väkisinväännetty ilmianto tämä on mutta se mitä sanoin oli oma näkemykseni vaikka ketään ei kiinosta.

Toin oman näkemykseni esiin.

Ja kyllä tajusin kelle ne on osoitettu joo tämä ilmianto on turhaa enkä minä vaadi itse mitään rangaistusta vaikka en osasta teistä pidä. Tulee hiukkasen twitteri tästä mieleen : D

Dsl70044

Käyttäjä
Tässä on siis kaikki mitä olet ilmiantoon lisännyt.
Ensimmäinen viesti joka tuli minulta oli
  1. [23.43] jakee:
Tässä ei mitään sääntöjä rikkovaa kohtaa.
Lisäsin kokonaisuuden, jotta ilmianto olisi ymmärrettävämpi. Rasistista ja loukkaavaa käytöstä oli kokonaisuus eikä yksittäinen viesti.

Jage

Lahjoittaja
🏅
Ymmärrän kuinka väkisinväännetty ilmianto tämä on mutta se mitä sanoin oli oma näkemykseni vaikka ketään ei kiinosta.

Toin oman näkemykseni esiin.

Ja kyllä tajusin kelle ne on osoitettu joo tämä ilmianto on turhaa enkä minä vaadi itse mitään rangaistusta vaikka en osasta teistä pidä. Tulee hiukkasen twitteri tästä mieleen : D
Juuri sanoit ettet tule tähän ilmiantoon enää viestiä laittamaan? Noh antaa tämän olla sitten viimeinen. Älä vastaa.

Jage

Lahjoittaja
🏅
Lisäsin kokonaisuuden, jotta ilmianto olisi ymmärrettävämpi. Rasistista ja loukkaavaa käytöstä oli kokonaisuus eikä yksittäinen viesti.
Mikä tässä nyt viittasi rasismiin. Se, että tummaihoinen kaivaa kiveä? Ihan yhtä hyvin ne vaaleatkin voi sitä kiveä kaivaa. Tämä ilmianto on ihan väkisin väännetty niinkuin 90% sinun tekemistä ilmiannoista. Voisit lopettaa näiden "trolli" ilmiantojen tekemisen. : D

HulluBullu

Valvoja
🥈Valvoja🥈
SuomiRP
Hylätty

Vähän keikutaan hyvän maun rajoilla. Jatkossa voi kuitenkin jake ja kaverukset miettiä, mitä laittelee tuonne discordin puolelle. Discordiakin ylläpito moderoi, ja tarvittaessa sieltä sisältöä poistaa.

Ps. Asiaan kuulumattomat voi jatkossa lopettaa apinoinnin näissä ilmiannoissa. Mulla on parempaa tekemistä kesällä, kun istua tietokoneella poistamassa teidän viestejänne täältä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös Bottom