Tärkeä RauhanturvaajatRP Lakkautetaan. Viimeiset pelit 11.7.2020

mipastu

Perustaja
Ylläpitäjä
Hallinnoija
Screenshot_441.png

Päässäni tällä hetkellä pyörii useita erillaisia aloituksia joilla haluaisin tämän tiedotteen avata, mutta yksikään niistä ei kuvaa tarpeeksi sitä raskasta tunnetta jonka koen kirjoittaessani joten menen suoraan asiaan.

Rauhanturvaajat MilitaryRP lakkautetaan toistaiseksi pysyvästi. 16.7.2020

Historiaa

Minulla oli pitkään suomirp:n rakentamisen jälkeen idea suomalaisesta MilitaryRP palvelimesta ja seurasin paljon "MilitaryRP skeneä" sekä miten muut palvelimet tuottivat kyseisen pelimuodon, missä kentissä ja millä tavalla. Eräänä päivänä törmäsin workshopissa kenttään nimeltä "RP_Highland" jolloin kaikki loksahti kohdalleen ja tiesin tarkalleen minkälaisen palvelimen haluan luoda suomalaiselle yleisölle tässä skenessä.

Halusin rakentaa "MilitaryRP" palvelimen, mutta halusin sen olevan jotain muuta. Jotain erillaista kuin mihin kaikki olivat tottuneet, sellainen palvelin jossa voit tehdä yhtä paljon myös siviilinä kuin osana sotakoneistoa. MilitaryRP kieltämättä antaa paljon suuremmat mahdollisuudet mielikuvitukselle kuin vakituinen suomirp.

Nykyhetki
Rauhanturvaajat, vaikka spinoff pelimuoto olikin, oli tärkeä projekti itselleni henkilökohtaisesti, opin paljon uutta sekä pääsin käyttämään resursseja vanhasta "The Fallen Mankind" palvelimesta uudestaan joka toi iloisia muistoja. Voin vannoa että yritin parhaani mukaan luoda pelaajille parasta mitä pystyn tarjoamaan resursseilla sekä taidoilla jotka minulla on käytössä...

Harmillisesti silti 14 kuukauden jälkeen mitä palvelin on ollut pystyssä emme ole onnistuneet luomaan pysyvää, kannattavaa pelaajakantaa palvelimelle.

On monta tekijää jotka vaikuttavat tähän päätökseen, oma motivaationi palvelimen tekoelvytykseen on alkanut hiipumaan sekä tämä oikeasti maksaa minulle rahaa koska tuottoja rauhanturvaajista sen virallisten avajaisten jälkeen ei ole tullut oikeastaan yhtään. Yritimme myös yhdistää jäsenyydet uudella strategialla jossa suomirp:n ja rauhanturvaajien jäsenyyden saa yhdellä hinnalla molempiin palvelimiin vähän halvemmalla (15e) mutta harmillisesti sekään ei toiminut.

Pelaajien ei tästä kuulu silti kokea syyllisyyttä koska loppujenlopuksi tämä kumminkin on minulle harrastus, ei bisnes. Nämä palvelimet eivät olisi luotu tämänäköiseksi mikäli niitä kehitettäisiin rahan takia, darkrp kategoria kattaa nämä kynimis palvelimet paremmin.
Rauhanturvaajat kuten SuomIRP:kin on minulle vain puhtaasti harrastus omasta intohimosta tuoda teille pelaajille minun näkemys hyvästä roolipelipalvelimesta jossa kaikki saa tasapuolisesti viettää hyvää aikaa porukassa.

Joten koska palvelin ei kustanna itseään sekä minulla ei ole tällä hetkellä motivaatiota jatkaa projektia tyhjälle yleisölle, on rauhanturvaajien loppu on koittanut.
Ehkä se ei vaan ollutkaan hyvä palvelin tai sitten se ei vaan ikinä päässyt tavoittamaan omaa kohdeyleisöään.

Mitä oli tulossa?
Nyt kun olen päättänyt lopettaa rauhanturvaajien kehittämisen, voin kertoa teille mitä oli rakenteilla ja mitä halusin rauhanturvaajista tulevaisuudessa tehdä.

- Aktiiviset operaatiot
Aktiiviset operaatiot olivat vaihtoehtoinen pelimekaniikka lippujenvalloitukselle, kaikessa yksinkertaisuudessaan rauhanturvaajien ja vastarintaliikkeen jäsenien hudiin tulisi merkki sekä teksti paikasta ja tehtävästä joka olisi esimerkiksi "Valloittakaa ja turvatkaa vuoren alue 30minuutiksi" tai "Turvatkaa ja linnoittakaa kaupunki 20 minuutin ajan"
nämä olisi täysin randomi tehtäviä jota sitten osapuolet alkaisivat tekemään mutta suunniteltuna siten että välillä ne menisivät ristiin joka tarkoittaisi tulitaistelua osapuolten välillä.

- Henkilökohtainen kustomoitavuus
Halusin syventää kustomointia yksittäisillä taistelijoilla samalla tapaa kuin "DayZ" pelissä, jossa pelaajat olisivat voineet asettaa itselleen merkkejä, tunnuksia ja hihanauhoja pelkästään bodygrouppejen lisäksi. Tämä oltaisiin tehty perustuen minun luotiliivi scriptiin suomirp:llä. Esimerkiksi ryhmät olisivat voineet tunnistautua tietyllä hihanauhalla ja olisi ollut erillaisia velcro merkkejä (korpraali, alik, kers, valmiusyksikkö, tykistö, suomenlippu, vastarinnanlippu, punainen "medic" risti yms... )

- Yksityisarmeijan ajoneuvot
Ajoneuvot ovat olleet yksi asia joihin on nähty paljon vaivaa rauhanturvaajilla, jokainen ajoneuvo skini osapuolilla on minun itseni tekemä ja halusin että niitä yhdistää osapuolien teema ja ajatusmaailma. Yksityisarmeijoille olin ehtinyt väsäämään vain yhden ajoneuvon blackwaterille, mutta nämä olivat tulossa ja jokaisella yksityisarmeijalla olisi ollut oma teema ajoneuvojen kalustossa.

- MOA (Mipastun optimisoidut ajoneuvot) viimeistely
Kuten varmasti muistatte, vaihdoimme suurimman osan ajoneuvoista minun ajoneuvo pohjaan hiljattain mutta kaikkia ei siirretty suoraan koska urakka on suuri.
Olisin halunnut viimeistellä tämän muutoksen jotta simpfhys ajoneuvoja ei olisi enään tarvittu ollenkaan.

- Lisää erikoispukuja
"Ghillie suit" oli myynnissä tarkka-ampujalle rauhanturvaajilla, tämä mekaniikka oli siis tehtynä jo palvelimella mutta harmillisesti en ehtinyt lähteä syventämään sitä.
Oli tarkoitus luoda juggernaut pukuja yms, joita tietyt osapuolien ammatit voisivat ostaa ghillien tapaan. Tämä oli myös btw yksi fallen mankindin pelimekaniikoista :)

- Erikoisjoukot ja tykistkö
Erikoisjoukot ja tykistö olivat tekemässä tuloaan syventämään osapuolien tämänhetkistä kokoonpanoa.
Erikoisjoukoille oli suunniteltuna grappling hookkeja, IED räjähteitä sekä tranqulizer aseita jotta ne oikeasti erottuisivat pelityyliltään normaalista jalkaväestä.

Tulevaisuus
Rauhanturvaajien kaikki tiedostot on otettu talteen ja palvelin pidetään niin sanotusti korvantakana mikäli tulen jossain vaiheessa päätökseen jatkaa rauhanturvaajia taikka mikäli jokin uusi projektini hyötyy tästä projektista. Älkää siis missään nimessä miettikö että luovuttaisin palvelinkehittämisen suhteen, olen aina ollut persoona joka haluaa testata kepillä jäätä ja luoda jotain uutta, kuten vaikka "The Fallen Mankind".
Kun suljen oven rauhanturvaajiin raotan ovea johonkin muuhun, tulevaisuudessa jatkamme ihan samalla sykkeellä toimintaa kuin ennenkin mutta rauhanturvaajat eivät vain nyt ollut se oikea paikka. Tämän nämä viimeiset 14 kuukautta näyttivät.

Nyt keskityn SuomiRP:een hetken, mutta minulla on pari ideaa jota haluan toteuttaa.

Pahoittelut
Olen eritoten pahoillani niille henkilöille jotka näkivät rauhanturvaajan samallaisena mahdollisuutena kuten minä, tiedän että teitä siellä pari kappaletta on.

Viimeiset pelit
Ja nyt vielä positiivisempaan aiheeseen, viimeiset pelit järjestetään palvelimella 11.7.2020 lauantaina. Tulkaa mukaan! ja ottakaa mielellänne streamiä sekä tallentakaa pelaamista koska pelaamme vielä kerran (toivottavasti) isolla porukalla ja vietetään hyvää aikaa! myöskin ammuttaan yhtenäislaukaukset rauhanturvaajien sekä vastarinnan välillä rauhanturvaajaRP:n kunniaksi.

Screenshot_311.png

Kiitos ja anteeksi. Rakkaudella - Mipastu

KiMmO

Käyttäjä
PERKELE 😭

Täällä kyllä kiitetään että erikoisista hetkistä ja vaikka MRP on aika käyny aikansa gmodissa niin nämät kokemukset jotka ovat olleet ainut laatusia muistettuja.

Apinasotilaat Kiittää

Ja ehkäpä kun taas kiinostusta tulee kaikilta niin RT vois avata mutta kiitos kuitenkin ainutlaatuisista kokemuksista.

Nuusg1s

Käyttäjä
Voi saatana.

Vaikkakin henkilökohtaisesti koen tämän harmilliseksi, varsinkin kun vastikään pääsin VA Kersantikdi. Ymmärrän kantasi tähän asiaan. Palvelimen ylläpito maksaa, vaikka pelaajia ei olisi, johtaen siihen, että RauhanturvaajatRP palvelimen ylläpito ei olisi taloudellisesti järkevää sen nykyisessä tilassa.

Haluan kuitenkin kiittä sinua tästä palvelimesta. Palvelin on tarjonnut koko SRP yhteisölle tilaisuuden pelata MilitaryRP:tä suomeksi. Helvetin hauskaa on ollut. Varsinkin eräs liekinheitinteloitus ;)

Toivon näkeväni palvelinen pystyssä vielä joskus.