Yleiskatsaus

Tervetuloa!

Rekisteröitymällä palvelimen foorumeille voit osallistua palvelimen kehitykseen sekä auttaa yhteisöä esimerkiksi ilmiantamalla sääntörikkureita!

Rekisteröidy nyt!

Ying Yan Ling & Tony Gambino

HulluBullu

Käyttäjä
Syytetyn pelaajan rpnimi: Ying Yan Ling & Tony Gambino

Syytetyn steam nimi: allahaho (monkesquad) & Frodo

Syytetyn Steam ID: STEAM_0:0:503149601 (allahaho) & STEAM_0:1:188634523 (Frodo)

Serveri: (SuomiRP, Discord, Foorumit) SuomiRP

Aika: n. 16.10

Yhteenveto: Olin parkkeerannut auton tiensivuun hetkeksi, ja näin kuinka Frodo ajoi kovaa vauhtia punaisia päin. Olisin pysäyttänyt hänet ja sakottanut liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, mutta hän päätti lähteä karkuun. Hetken takaa-ajon jälkeen hän ajoi kaupungin autokorjaamoon, jonka katolla kaverinsa Ying väijyi ja yhdessä ampuivat minut.

Itse en näe tässä mitään järkeä:
1) Miksi lähti alunperinkään karkuun (siksikö, että pääsivät ampumaan?)
2) Miksi ampuivat suoraan eivätkä esim. uhkailleet ja poistuneet sen jälkeen paikalta?

Muutenkin yksinkertaisesti todella huonoa roolipeliä.

Todisteet:

Viimeksi muokattu:

Frodo

Käyttäjä
Aloitetaan ensiksi pienellä oikaisulla; minä olin ratissa ja Ying oli katolla. Minulla oli selvä syy lähteä karkuun, koska olit tietoinen ja näit minut aseistettuna. Myös etsintäkuulutukseni oli vanhentunut juuri ennen taka-ajon hetkeä pankkiautomaatin ryöstöstä joten tulkitsimme automaattisesti, että olettaisit meidän olevan muutenkin aseistautuneita.

Tarkoitus ei ollut tietenkään vaan ammuskella ilman syytä, vaan suojella itseäni. Rupesit kaivamaan kotelostasi etälamautinta, jonka paniikissa tulkitsimme ampuma-aseeksi. Ying avasi tulen katolta joten seurasin perässä. Ovi ja seinät oli kätevästi tiellä, että emme juuri erottanut asettasi lamauttimeksi emmekä kuulleet huutelujasi. Kun Ying tuli ovesta sisään ja ampui sinut, tajusimme vasta, että kädessäsi oli ollut lamautin.

Tilanteen olisi voinut hoitaa paremmin, mutta tässä nyt kävi inhimillinen väärinkäsitys meidän osaltamme ja pyydämme anteeksi. Olimme koko päivän ryöstelleet automaatteja aseilla johon sinäkin liityit aina ammuskelun kera.

HulluBullu

Käyttäjä
No nyt, kun videota katsoin uudelleen, niin joo totta, Ying oli katolla ja sinä ajoit - asia korjattu reporttiin.

Etsintäkuulutustahan sinulla ei enää ollut, joten luonnollisesti sinua ei enää voida syyttää siitä. Muutenkin koko sessioni aikana olin liittynyt vain yhteen pankkiautomaattiryöstöön, joka oli ollut juuri ennen tuota tilannetta - myös siitä löytyy minulla tarvittaessa klippi. Tässä kyseisessä tilanteessa kuolin, joten en enää olettanut, että yrittäisitte UUDELLEEN tappaa minut liikennepysäytyksessä.
Toki aiemmin oli ollut ampumatilanteita, kun yritin saada teitä kiinni etsintäkuulutuksista, mutta sain JOKAISESSA niistä kuulasta kalloon.

Ensimmäinen laukaus tuli silloin, kun minulla ei enää edes ollut etälamautinta kädessä (toki se tuli aika samalla sekunnilla, kun aloin sitä uudelleen kaivaa, mutta kädessä sitä ei silti ollut). Muutenkin koko tarina siitä, että olisitte luulleet etälamautinta aseeksi on ihan naurettava (ks. 2.07, jossa katsoit suoraan minua ja ammuit + 2.10, jossa Ying katsoi suoraan minua ja jatkoi ampumista). Molemmissa näissä tilanteissa olette huomanneet sen, että minulla on etälamautin eikä asetta. Monessa muussakin kohdassa se tulee hyvin esille.

Olisin voinut uskoa tuon, että kyseessä olisi inhimillinen virhe, jos ette olisi ampuneet aiemmin jokaisessa tilanteessa, johon poliisi liittyi. Nyt en, koska koko pelisession ajan, jonka pelasin, ammuitte jokaisessa tilanteessa, johon poliisi jotenkin osallistui.

mss

Käyttäjä
No nyt, kun videota katsoin uudelleen, niin joo totta, Ying oli katolla ja sinä ajoit - asia korjattu reporttiin.

Etsintäkuulutustahan sinulla ei enää ollut, joten luonnollisesti sinua ei enää voida syyttää siitä. Muutenkin koko sessioni aikana olin liittynyt vain yhteen pankkiautomaattiryöstöön, joka oli ollut juuri ennen tuota tilannetta - myös siitä löytyy minulla tarvittaessa klippi. Tässä kyseisessä tilanteessa kuolin, joten en enää olettanut, että yrittäisitte UUDELLEEN tappaa minut liikennepysäytyksessä.
Toki aiemmin oli ollut ampumatilanteita, kun yritin saada teitä kiinni etsintäkuulutuksista, mutta sain JOKAISESSA niistä kuulasta kalloon.

Ensimmäinen laukaus tuli silloin, kun minulla ei enää edes ollut etälamautinta kädessä (toki se tuli aika samalla sekunnilla, kun aloin sitä uudelleen kaivaa, mutta kädessä sitä ei silti ollut). Muutenkin koko tarina siitä, että olisitte luulleet etälamautinta aseeksi on ihan naurettava (ks. 2.07, jossa katsoit suoraan minua ja ammuit + 2.10, jossa Ying katsoi suoraan minua ja jatkoi ampumista). Molemmissa näissä tilanteissa olette huomanneet sen, että minulla on etälamautin eikä asetta. Monessa muussakin kohdassa se tulee hyvin esille.

Olisin voinut uskoa tuon, että kyseessä olisi inhimillinen virhe, jos ette olisi ampuneet aiemmin jokaisessa tilanteessa, johon poliisi liittyi. Nyt en, koska koko pelisession ajan, jonka pelasin, ammuitte jokaisessa tilanteessa, johon poliisi jotenkin osallistui.
En tiedä sinusta, mutta kun ammun jotain jonka nään uhkana niin en katso heidän käsiään vaan koitan tähdätä päähän. Enkä rehellisesti nähnyt oliko kädessäsi lamautin kun tulen kulman takaa puoleksisekunniksi ja ammun laukauksen.

Aiemmissa tilanteissa olit aina tullut huitomaan pistoolilla tai ruvennut pukemaan raskaita, joten tottakai meillä oli oikeus niissä tilanteissa sinua kohti ampua. Olimme muistaakseni tätä ennen ampunut sinut 4 tai 5 kertaa ja jokaikisessä tilanteessa jossa olit aiemmin kuollut olit tullut pistooli kädessä pomppien. Ja tämä sekaannus syntyi juuri tämän takia kun olet joka kerta tullut pistooli kädessä paikalle, joten alitajuntaisesti tietenkin ajattelemme, että pitäähän sillä nytkin se pistooli olla. Ja emmehän tietenkään voisi olettaa, että sinulla olisi pistooli kädessä, koska olet eri hahmo kuolemasi jälkeen, mutta näin nyt kävi.

Sinukin roolipelin taso ei ollut mitenkään kehumisen arvoista, nimittäin et varmaan kertaakaan ollut koittanut ottaa minkäänlaista yhteyttä meihin kehottaen laskemaan aseitamme mm. vkuullutuksilla.

En nyt tässä sen enempää rupea sormia osoittelemaan, että mikä osapuoli teki mitäkin. Niin kuin ilmiannossa jo kertaan sanotaan, pyydän anteeksi kun tämä sekaannus tapahtui.

HulluBullu

Käyttäjä
Palaan n. 2h päästä koneella, jonka jälkeen laitan jokaisesta (paitsi siitä raidista, josta en ottanut klippiä, ja meillä on siitä sama näkemys + pankkiautomaattiryöstöstä, josta meillä on sama näkemys, josta en myöskään klippiä ottanut) tilanteista klipin, jossa näkyy, miten "huidon pistoolilla" eli siis etälamauttimella. Tilanteita meillä oli siis viisi, josta yhdessä olin raskaiden kanssa, kun tulin raidaamaan teitä ja yhdessä pistoolin kanssa, kun ryöstitte automaattia. KAIKISSA LOPUISSA TILANTEISSA MINULLA OLI ETÄLAMAUTIN, ja sen myös todistan pian videoiden avulla.

Sitten tullaan tähän:
Sinukin roolipelin taso ei ollut mitenkään kehumisen arvoista, nimittäin et varmaan kertaakaan ollut koittanut ottaa minkäänlaista yhteyttä meihin kehottaen laskemaan aseitamme mm. vkuullutuksilla.
Miten olisin voinut tehdä /vkuulutuksia / ottaa teihin yhteyttä, kun aina tapoitte minut välittömästi, kun pääsin teidän lähellennekään edellisen kuoleman jälkeen. Teille riitti syyksi ampua suurinpiirtein se, että katsoin teitä kohti. En siinä hirveästi kerennyt kuulutuksia tehdä edellisen, ja seuraavan kuoleman välissä.

Edit: Eli tiivistettynä 3/5 tilanteesta käytin tazeria, enkä pistoolia niinkuin väitit. Sen lisäksi "huono roolipeli, koska et käskenyt laskemaan aseita" ei ole hyvä argumentti, koska kuoltuani en luonnollisesti saa käyttää ennen kuolemaa hankittuja tietoja, joka on tässä tapauksessa teidän aseistus.

Viimeksi muokattu:

mss

Käyttäjä
Palaan n. 2h päästä koneella, jonka jälkeen laitan jokaisesta (paitsi siitä raidista, josta en ottanut klippiä, ja meillä on siitä sama näkemys + pankkiautomaattiryöstöstä, josta meillä on sama näkemys, josta en myöskään klippiä ottanut) tilanteista klipin, jossa näkyy, miten "huidon pistoolilla" eli siis etälamauttimella. Tilanteita meillä oli siis viisi, josta yhdessä olin raskaiden kanssa, kun tulin raidaamaan teitä ja yhdessä pistoolin kanssa, kun ryöstitte automaattia. KAIKISSA LOPUISSA TILANTEISSA MINULLA OLI ETÄLAMAUTIN, ja sen myös todistan pian videoiden avulla.

Sitten tullaan tähän:

Miten olisin voinut tehdä /vkuulutuksia / ottaa teihin yhteyttä, kun aina tapoitte minut välittömästi, kun pääsin teidän lähellennekään edellisen kuoleman jälkeen. Teille riitti syyksi ampua suurinpiirtein se, että katsoin teitä kohti. En siinä hirveästi kerennyt kuulutuksia tehdä edellisen, ja seuraavan kuoleman välissä.
C'mon... sulla ois ollu niin monta mahdollisuutta roolipelata niitä tilanteita, mutta päätät juosta siihen glockilla ja ruveta osottelemaan. Ei me voida missään niissä tilanteissa tietää sun aikeita kun et esitä niitä. Jos oisit mm. kuuluttanu, että en ammu jos laskette aseet ni oltais joitakin tilanteita voitu päättää ampumatta laukausta

Viimeksi muokattu:

HulluBullu

Käyttäjä
Edelleen, jos tilanteet tulee puskista ja hommat eskaloituu nopeasti, niin miten ihmeessä voin alkaa silloin kuuluttelemaan? Myöskään yhdessäkään tilanteessa minä en tulta avannut, paitsi raidissa, kun aseen piippu osoitti kohti.

Ainut tilanne, missä olin Glockin kanssa oli se pankkiautomaattiryöstö ja siinäkin otin sen vasta, kun näin teillä aseen ja siinäkin te avasitte tulen.

Mikäli ette olisi aina alkaneet ampumaan niin innokkaasti, olisi ehkä kuulutuksia ehtinyt tehdä. Myös silloin, kun yritin juosta karkuun, juoksitte hyvin innokkaasti perässä tappamaan minut.

Aikomukseni tuli myös todella varmasti monissa tilanteissa selväksi sen kautta, että minulla oli etälamautin kädessä: varmaan yritän ottaa sillä kiinni ihmisiä, enkä tappaa, joten miksi alatte ampumaan?

En nyt siis ymmärrä, miksi jauhat yksittäisestä tilanteesta, jossa otin Glockin, kun ryöstitte automaattia ja näin kahdella ihmisellä aseet. Enkä myöskään sitä, miten olisin voinut roolipelata teidän kanssa "paremmin", kun teillä oli aina aseet ensimmäisenä kädessä ja luoti lensi saman tien, kun autosta pääsitte ulos / näitte minut.

Eli mikä oli pointtisi tässä vastauksessa?

mss

Käyttäjä
Edelleen, jos tilanteet tulee puskista ja hommat eskaloituu nopeasti, niin miten ihmeessä voin alkaa silloin kuuluttelemaan? Myöskään yhdessäkään tilanteessa minä en tulta avannut, paitsi raidissa, kun aseen piippu osoitti kohti.

Ainut tilanne, missä olin Glockin kanssa oli se pankkiautomaattiryöstö ja siinäkin otin sen vasta, kun näin teillä aseen ja siinäkin te avasitte tulen.

Mikäli ette olisi aina alkaneet ampumaan niin innokkaasti, olisi ehkä kuulutuksia ehtinyt tehdä. Myös silloin, kun yritin juosta karkuun, juoksitte hyvin innokkaasti perässä tappamaan minut.

Aikomukseni tuli myös todella varmasti monissa tilanteissa selväksi sen kautta, että minulla oli etälamautin kädessä: varmaan yritän ottaa sillä kiinni ihmisiä, enkä tappaa, joten miksi alatte ampumaan?

En nyt siis ymmärrä, miksi jauhat yksittäisestä tilanteesta, jossa otin Glockin, kun ryöstitte automaattia ja näin kahdella ihmisellä aseet. Enkä myöskään sitä, miten olisin voinut roolipelata teidän kanssa "paremmin", kun teillä oli aina aseet ensimmäisenä kädessä ja luoti lensi saman tien, kun autosta pääsitte ulos / näitte minut.

Eli mikä oli pointtisi tässä vastauksessa?
Meillä on selvästi aika eri näkökulmat tilanteiden kulusta joten eiköhän jätetä tämä tähän. Olen pahoillani jos nyt meni päivä pilalle.

HulluBullu

Käyttäjä
Ei, kenenkään päivä ei ole todellakaan mennyt pilalle. :D
Laitan nyt kuitenkin vielä ne klipit tähän, kunhan pääsen takaisin koneelle.

HulluBullu

Käyttäjä

@mss
Tässä videossa on nyt molemmat tilanteet, joissa väität minun riehuneen Glockilla.

Viimeksi muokattu:

mipastu

Perustaja
Hallinnoija
SuomiRP
Kiitos ilmiannosta.

Ilmianto on kumminkin hylätty

Ilmiannon arvioinnin jälkeen en näe tässä tapahtumassa suoranaista sääntörikettä vaan takaa-ajon joka meni pieleen, lähdit jahtaamaan autoa jossa henkilöillä oli pyssyt mukana, aseistetut henkilöt tuskin haluavat pysähtyä että heidän aseet takavarikoidaan. Siinä näen ihan pätevän syyn lähteä karkuun. Myöskin kun henkilöt piiloutuivat mekaanikon pajaan juoksit perään suoraan tazer kädessä joka voi näyttää hyvinkin paljon aseelta, samat animaatiot ja pistoolin näköinen vehje sekin, vaikka tosin sillä ei ole mitään väliä kumpi se on.

Tässä vaiheessa rikollisille jäi kumminkin vain kaksi vaihtoehtoa = jäädä kiinni ja aseet takavarikkoon tai ampua.

Ymmärrän kyllä pointin "Muutenkin yksinkertaisesti todella huonoa roolipeliä. "
mutta ampumishetkellä itsekkin kyllä hyökkäsit suoraan rikollisten kimppuun tazer kädessä aggressiivisesti ja aggressioon yleensä vastataan aggressiolla. En tarkoita että olisit tehnyt väärin, mutta kanssapelaajasi toimi vastaan samalla energialla.

Ylös Bottom